KINEZITERAPIJA

KINEZITERAPIJA lordoza i lordotično loše držanje

kineziterapija lordoze

Kineziterapija lordoza i lordotičnog lošeg držanja se može konstatovati kod lumbalnog i vratnog dela kičme. Odstupanja u vratnom delu 3 do 4 cm i u lumbalnom 4 do 5 cm, od pravilnog položaja, su lordoze. Preventivna ponašanja i autokorekcije svakodnevnih aktivnosti su najbolji način za ispravljanje lordotičnog lošeg držanja. Kao i kod ostalih loših držanja i ovde je korektivno vežbanje najvažnija aktivnost.

Klinička slika lordotičnog držanja

  • glava se nalazi u produžetku kičmenog stuba ili je blago zabačena pozadi
  • grudni koš je ravan ili malo pomeren prema napred
  • fiziološka krivina u lumbalnom delu je pomerena unapred
  • trbušni zid je mlitav, izbačen zbog slabosti trbušne muskulature
  • karlica je u inklinaciji zbog skraćenih mišića fleksora u zglobu kuka
  • kolena su u pojačanoj ekstenziji
  • stopala u funkcionalnoj slabosti

Stadijumi kod lordoze su funcionalni ili lordotično loše držanje i strukturalni ili prava lordoza. U funcionlanom stadijumu se razlikuju I (lakši) i II (teži) stadijum. Strukturalne lordoze zahtevaju kompleksnije lečenje, dok funkcionalne zahtevaju program vežbi kod kineziterapija lordoza. Izražena je mišićna slabost u trbušnom delu što za posledicu ima skraćivanje ledjnih mišića u slabinskom delu. Skraćenost mišića posebno fleksora kuka i ekstenzora kičmenog stuba lubmalnog dela, karlice, kukova. 

Kineziterapija lordoza

Sastoji od uvodnih vežbi, vežbi istezanja i jačanja, vežbi disanja i relaksacije. Autokorekcija držanja tela se svakodnevno uvežbava. Odabir odgovarajućih aktivnosti kao plivanje, košarka, odbojka.. Jačanje trbušnog zida koji je sa ovim deformitetom oslabljen, ako i oslabljen gluteus maksimus. Mišići koji su skračeni su opružači kičmenog stuba i prednji bedreni mišić.

Kineziterapijski program se sprovodi sa laganim vežbama uz stezanje i pravilno disanje. Kasnije se vežbe dopunjuju sa rekvizitima i potrebnim korekcijama u intenzitetu samog vežbanja.

Najbolji rezultati se postižu sa individualnom izradom programa i vežbanja.

U nastavku su neke od vežbi koje mogu da se koriste kod lodotičnog lošeg držanja.

Jačanje trbušnog zida kod lumbalne lordoze je osnova programa.

Branislava Jevtović, sportski trener, fizioterapeut http://www.branislavafitness.com

Stezanje mišića trbušnog zida uz izdah, dodatno poboljšava kvalitet izvedenog pokreta i jačanje mušića dubljeg sloja.

Jevtović Branislava, sportski trener, fizioterapeut http://www.branislavafitness.com

Vežba jačanja gornjeg i donjeg trbušnog zida

Branislava Jevtović, sportski trener, fizioterapeut http://www.branislavafitness.com

KORISNI LINKOVI

Kineziterapija u prevenciji i korekciji http://www.zdravaledjakinezi.in.rs/2020/03/14/kineziterapija-u-cilju-korekcije/

Jednostavne vežbe za popravljanje posture https://www.youtube.com/watch?v=1NWKYEnbMkM

Korektivno vežbanje http://branislavafitness.com/korektivno-vezbanje/

Bolovi u ledjima, probajate ove vežbe http://www.zdravaledjakinezi.in.rs/2020/04/10/bol-u-ledjima-probajte-ovih-5-vezbi/